Kleinigheidjes.....

4 november 2015 - Balgoij, Nederland

Gisteren nog een vergadering gehad met de leden van de projectgroep. Er komen steeds meer dingen bij waar we nog niet over nagedacht hadden. Wel goed dat het nu te voorschijn komt en dat we er in ieder geval nog over na kunnen denken.

Wat doen we bijvoorbeeld als één van de projectleden ziek wordt in Gambia en terug naar huis moet/wil? Of als de heimwee zo erg is dat er iemand ziek van wordt. Gaan we dan met zijn allen terug, blijft er één begeleider bij de zieke en de ander bij de rest van de groep? Wat als er thuis wat gebeurd, etc etc. Stel dat vragen.....? Leuke vragen om over na te denken. Ik heb de leerlingen de taak gegeven om dit thuis te bespreken. Hoe denken ouders hier over? Ik ben benieuwd waar ze maandag mee terug komen. Ik hoop dat ouders er in ieder geval een beetje hetzelfde over denken als ik. Zou mooi zijn.

Verder moet er een draaiboek gemaakt worden met dingen die nog moeten gebeuren. Er is een afspraak gemaakt met de GGD om gezamenlijk de inentingen te halen. Idee om daarna er meteen maar een etentje aan vast te plakken. Gedeelde smart is tenslotte halve smart. Paklijst, reisverzekeringen, paspoorten en chauffeur regelen. Steeds als ik denk dat het pas over 4 maanden zo is, is het al over 4 maanden. Er moet nog veel geregeld worden. En dus tegen al mijn principes in, ben ik toch echt begonnen met het maken van lijstjes. Lijstjes voor schoolwerk, lijstjes voor de kerst, lijstjes voor het huis en lijstjes voor Gambia. Zelfs lijstjes voor mijn kinderen (schaam).

Volgende week neem ik tijd om naar de bibliotheek te gaan en mezelf eens te trakteren op een hele middag neuzen, zoeken en oriënteren. Weg met alle kleinigheidjes, werk en lijstjes. Gewoon lekker grasduinen op de grond van bieb met een hele rits boeken om me heen en een landkaart. Kijk er nu al naar uit.

1. Marieke:
    4 november 2015
    Wat goed dat je lijstjes maakt whaha;-)
    Veel plezier met verdieping!
  2. Marieke:
    4 november 2015
    En Sas zijn dekentjes ook welkom?